I Studencka Konferencja Naukowa
„Największe wyzwania epidemiologii współczesnej i zdrowia publicznego”
Zabrze, 29.05.2025 r.
Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem. Link do rejestracji znajduje się na końcu strony.
REGULAMIN
Prace i prezentacje będą przyjmowane zgodnie z określonym poniżej zakresem tematycznym:
Epidemiologia:
- Zdrowie psychiczne
- Choroby zakaźne
- Przewlekłe choroby niezakaźne
- Szczepienia ochronne
- Zdrowie kobiet
- Zdrowie mężczyzn
- Choroby onkologiczne
- Stres i zaburzenia snu
Zdrowie publiczne:
- AI w medycynie i zdrowiu publicznym
- Współczesne problemy w zawodach medycznych
- Programy zdrowotne w Polsce i na Świecie
- Profilaktyka w zdrowiu publicznym
- Zmiany klimatyczne
- Lekooporność
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorami Międzyuczelnianego I Studenckiej Konferencji Naukowej „Największe wyzwania epidemiologii współczesnej i zdrowia publicznego”, zwanej dalej Konferencją, jest Studenckie Koło Naukowe przy Katedrze i Zakładzie Medycyny i Epidemiologii Środowiskowej Wydziału Nauk Medycznych w Zabrzu, Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, zwani dalej Organizatorem.
- Patronat nad wydarzeniem obejmuje Studenckie Towarzystwo Naukowe (STN)
- Konferencja odbędzie się 29 maja 2025 r. w formie stacjonarnej w Zabrzu na terenie kampusu w Rokitnicy (aula dietetyki).
- Uczestnikiem wydarzenia mogą być: studenci uczelni wyższych studiów: I stopnia, II stopnia, jednolitych studiów magisterskich wszystkich lat i kierunków oraz stażyści, zrzeszeni w kołach naukowych przy uczelniach, a także doktoranci, którzy spełnią łącznie wszystkie elementy zawarte w części II Regulaminu Uczestnictwa.
- Przepisy niniejszego Regulaminu stanowią integralną część zgłoszenia uczestnictwa na Konferencję i obowiązują wszystkich Uczestników.
- Przesłanie zgłoszenia do Organizatora jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez Uczestnika niniejszego Regulaminu.
- Oficjalną stroną Wydarzenia jest strona internetowa https://medsrod.sum.edu.pl
- Konferencja będzie składała się z dwóch sesji: epidemiologia i zdrowie publiczne
- Oficjalnym językiem Konferencji jest język polski, uczestnicy mogą jednak prezentować prace w języku angielskim.
- Prezentacje oraz manuskrypty są przyjmowane za pośrednictwem poczty mailowej pod adresem: medsrod@sum.edu.pl. Manuskrypty i prezentacje nadesłane po wyznaczonym terminie nie będą zakwalifikowane do wygłoszenia ani dopuszczone do recenzji.
- Udział czynny i bierny w Konferencji jest bezpłatny.
- Najlepiej oceniane prace mogą zostać opublikowane w formie rozdziału w monografii (prace polskojęzyczne) lub artykułu naukowego (prace anglojęzyczne) (szczegóły w pkt. V).
- Osoby, które terminowo nadeślą manuskrypt do recenzji i otrzymają pozytywną odpowiedź są zobowiązane do czynnego udziału w Konferencji (zaprezentowania swojej pracy), według kryteriów zawartych w pkt. III Regulaminu.
- Każdy uczestnik może zaprezentować więcej niż jedną pracę oraz nadesłać więcej niż jeden manuskrypt.
- Organizator powołuje Jury, które będzie oceniało przedstawiane prezentacje.
- Organizator zastrzega sobie prawo do podejmowania decyzji w kwestiach nieokreślonych w niniejszym regulaminie.
II WARUNKI UCZESTNICTWA
- Warunkiem uzyskania statusu uczestnika w Konferencji jest spełnienie łącznie poniższych postanowień:
- Zgłoszenie chęci uczestnictwa w Konferencji jako uczestnik bierny lub uczestnik czynny poprzez system rejestracji.
- Rejestracja wymagana jest zarówno od uczestników czynnych, jak i uczestników biernych nie będących autorami pracy naukowej przedstawionej na Konferencji.
- Otrzymanie od Organizatora za pomocą systemu online potwierdzenia rejestracji.
- Wyróżnia się dwie formy uczestnictwa w Konferencji:
- Udział bierny – uczestnik, który spełnił łącznie wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1; w ramach udziału biernego. Uczestnikiem biernym jest również osoba zarejestrowana na Konferencję będąca współautorem wystąpienia, ale nie prezentująca zgłoszonej pracy (przysługuje jej certyfikat);
- Udział czynny – uczestnik, który spełnił łącznie wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1; uczestnik czynny jest zobowiązany do wygłoszenia zgłoszonej pracy w formie wystąpienia ustnego, w ramach udziału czynnego przysługuje mu certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu.
- Certyfikaty uczestnictwa będą wydawane w sekretariacie Katedry I Zakładu Medycyny i Epidemiologii Środowiskowej WNMZ w terminie do 14 dni od zakończenia Konferencji.
- Prace zgłoszone na Konferencję mogą mieć maksymalnie trzech autorów (opis przypadku - case report) lub pięciu autorów (praca oryginalna lub poglądowa), z czego jeden z nich jest zobligowany do jej wygłoszenia w czasie Konferencji.
- Uczestnikami czynnymi Konferencji mogą być studenci/studentki oraz doktoranci/doktorantki
a także stażyści/stażystki zrzeszeni w kołach naukowych. - Zgłoszenie pracy naukowej i uczestnictwa czynnego następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie https://medsrod.sum.edu.pl w dniach od 17.02.2025.r. do 11.05.2025 r. do godz.23.59.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji, w takim wypadku informacja ta zostanie podana odpowiednio wcześniej.
III ZASADY KWALIFIKACJI PRACY
- Przyjmowane będą prace (prezentacje i abstrakty, pełne manuskrypty) w języku polskim i angielskim.
- Abstrakt w formacie WORD (1 strona A4, czcionka calibri 11, zawierająca następujące informacje: autorzy, tytuł, nazwa koła STN, imię i nazwisko opiekuna, treść streszczenia) należy przesłać najpóźniej do dnia 11.05. 2025 r. do godz. 23.59 na adres mailowy Organizatora medsrod@sum.edu.pl.
- Zgłoszenia prac naukowych dokonane po upływie terminu rejestracji nie będą rozpatrzone.
- Uczestnik jest zobowiązany do terminowej rejestracji tematu wystąpienia, terminowego naniesienia ewentualnych poprawek oraz zmian w pracy. Pełne zgłoszenie następuje po otrzymaniu maila z informacją o przyjęciu bądź odrzuceniu pracy.
- Kwalifikacji nadesłanych manuskryptów dokonuje powołana w tym celu Rada Naukowa Konferencji.
- Ocenie podlegać będzie: jasno sprecyzowany cel pracy, dobór metodologii badań, nowatorskie podejście do tematu, poprawna analiza statystyczna, właściwie dobrane i aktualne piśmiennictwo, poprawność językowa.
- W przypadku braku kontaktu mailowego ze strony Organizatora w sprawie zgłoszonego abstraktu lub manuskryptu w ciągu 10 dni od daty jego rejestracji, uczestnik ma obowiązek skontaktować się z Organizatorem za pośrednictwem poczty mailowej bądź telefonicznie w celu wyjaśnienia sytuacji.
IV ZASADY PREZENTACJI PRACY
- Prace powinny być przedstawione w formie prezentacji multimedialnej.
- Na slajdach powinien zostać użyty odpowiedni kontrast, rozmiar czcionki i jakość ilustracji (bez widocznych pikseli), tak aby widzowie mogli przeczytać tekst i ze zrozumieniem zapoznać się z materiałami graficznymi.
- Wszystkie prezentacje ustne muszą być wygłoszone w języku polskim lub angielskim.
- Prezentacje multimedialne powinny być przygotowane w formacie PDF lub PPTX (nazwa pliku: Nazwisko i imię osoby prezentującej oraz 3 pierwsze słowa tytułu, oddzielone znakiem “_” – np. Kowalski_Jan_Wirusy_w_pandemii). Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB. Pliki należy przesłać na adres mailowy medsrod@sum.edu.pl najpóźniej do 11.05.2025 r.
- Prezentacje odbędą się wg harmonogramu, który zostanie ogłoszony na 3 dni przed odbyciem się Konferencji.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w harmonogramie, które będą uaktualniane na bieżąco.
- Pracę prezentować może tylko jeden autor, natomiast w dyskusji mogą wziąć udział autor i współautorzy.
- Czas wygłoszenia pracy nie powinien przekraczać 10 minut + 2 minuty na dyskusję.
- Prowadzący sesję ma prawo przerwać prezentację, jeśli czas wystąpienia zostanie przekroczony.
V ZASADY NAGRADZANIA I PUBLIKACJI PRAC
- Jury wyłania zwycięzców w każdej sesji naukowej. Decyzja Jury jest ostateczna i niepodważalna.
- Autorom najlepszych prac zostaną przyznane dyplomy oraz nagrody za I, II I III miejsce oraz ewentualne wyróżnienia.
- Autorzy 8 najlepszych prac anglojęzycznych będą mogli opublikować pracę w specjalnym wydaniu “Annales Academiae Medicae Silesiensis” (20 punktów w rankingu Ministerstwa Edukacji i Nauki). Warunkiem publikacji będzie przygotowanie manuskryptu zgodnie z z instrukcją dla Autorów, przedstawionej na stronie internetowej wydawnictwa oraz uzyskanie pozytywnej rezencji. Prace te będą poddane bezpłatnej korekcie językowej w Wydawnictwie.
- Autorzy 8 najlepszych prac w języku polskim otrzymają możliwość opublikowania pracy w formie rozdziału w monografii naukowej przygotowanej przez wskazane Wydawnictwo (min. 20 punktów w rankingu Ministerstwa Edukacji i Nauki). Warunkiem publikacji będzie samodzielne przygotowanie pracy zgodnie z otrzymaną instrukcją. Wstępnej kwalifikacji manuskryptów w języku polskim dokona powołana w tym celu Rada Naukowa Forum. Po zakwalifikowaniu pracy, zgłaszającemu zostaną przesłane szczegółowe wytyczne dotyczące zasad publikowania prac. Prace w języku polskim w postaci manuskryptu muszą otrzymać pozytywną recenzję wskazanego przez Organizatorów Wydawnictwa.
- Zgłaszając do publikacji pracę, Autorzy oświadczają, że zapoznali się z regulaminem publikacji prac w czasopiśmie i akceptują go. Manuskrypt przedstawiony do publikacji musi opierać się na danych z pracy przedstawionej podczas Konferencji lub stanowić rozszerzenie/kontynuację tejże pracy.
- Zdobycie wysokiego miejsca nie daje gwarancji publikacji manuskryptu, jeżeli nie spełni on wymogów dotyczących publikacji określonych w niniejszym regulaminie lub/i nie uzyska pozytywnej recenzji.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby prac zakwalifikowanych do publikacji.
VI UTRWALANIE KONFERENCJI I WIZERUNEK
- Uczestnik wyraża zgodę na streamowanie na żywo, nagrywanie i udostępnianie materiałów z jego udziałem innym Uczestnikom Forum,
- Uczestnik udziela Organizatorowi zgody na umieszczenie jego streszczenia oraz pracy w materiałach konferencyjnych lub/i pokonferencyjnej monografii naukowej lub czasopiśmie naukowym.
- Uczestnik oświadcza, że wyraża zgodę na używanie i rozpowszechnianie jego wizerunku (zdjęcia i filmy wykonane podczas Konferencji przez Organizatorów) do celów związanych z organizacją i promocją Konferencji.
VII OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Nadesłanie pracy i prezentacji na Konferencję jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
- Dane osobowe Uczestnika będą przetwarzane w celu realizacji zobowiązań dotyczących Konferencji.
- Dane osobowe Uczestników będą przechowywane przez czas nieokreślony oraz zgodnie z przepisami prawa ochrony danych osobowych.
- Dane osobowe mogą być przekazane tylko podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa.
- Prawa:
- prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
- prawo dostępu do swoich danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia swoich danych osobowych,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych ze względu na szczególną sytuację.
* W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Przed rejestracją prosimy o przygotowanie niezbędnych informacji (imię, nazwisko, nazwa koła STN, w przypadku uczestników czynnych- tytuł, imię i nazwisko opiekuna koła, tytuł pracy)
Aby się zarejestrować kliknij TUTAJ lub zeskaniuj kod QR